Zelfredzaamheid vergroten door hulp bij financiële zaken

Soms zijn mensen (tijdelijk) niet in staat of vinden ze het lastig om hun financiën en administratieve zaken zelf bij te houden. Dan is wat hulp bij financiële zaken erg fijn. Tzorg begrijpt dit. We zien vaak dat bijvoorbeeld ouderen, mensen met psychische klachten of een verstandelijke beperking hun financiën niet goed kunnen overzien. Met onze hulp bij financiën brengen we de zaken (weer) op orde en krijg je overzicht in jouw financiële en administratieve zaken.

Wij creëren overzicht en rust met onze hulp bij financiën

De ondersteuning en begeleiding van Tzorg is erop gericht dat je jouw leven zo zelfstandig mogelijk vorm kunt geven. Als je moeite heeft met de administratie, financiële zaken en/of post, is dat heel vervelend. Met onze hulp bij financiën creëren wij overzicht. Wat bij je in jouw hoofd zorgt voor rust.

Tzorg maakt het, in 298 gemeenten, aangenaam voor mensen in hun eigen huis, in hun eigen buurt. Dit doen wij door het aanbieden van begeleiding -waaronder hulp bij financiële zaken- en huishoudelijke hulp met persoonlijke aandacht. Iedere situatie is uniek, dus ook die van u. Wij passen onze dienstverlening daarop aan, waarbij het verhogen van jouw zelfstandigheid het uitgangspunt is.

Hulp bij financiële zaken en meer

Soms heb je extra ondersteuning nodig om de dagelijkse zaken te regelen. Zoals hulp bij financiën, jouw dagindeling, regelmaat creëren of het leggen van sociale contacten. Deze hulp heb je bijvoorbeeld nodig omdat je dit zelf (tijdelijk) niet kunt door herstel na ziekte, psychische klachten, een handicap of een andere specifieke situatie. Het kan ook zijn dat je vaker dan voorheen dingen vergeet. Tzorg begeleid je graag, of dat nu met hulp bij financiën is of met ondersteuning bij het indelen van jouw dagen. Onze vakbekwame begeleiders zijn jouw vertrouwde gezicht aan huis. Jouw zelfstandigheid vergroten staat bij hen altijd op nummer één.

Aanvraag van hulp bij financiën

Voor iedereen die dit (tijdelijk) nodig heeft, bieden wij hulp bij financiële zaken. Hulp bij financiën valt onder onze begeleiding bij zelfredzaamheid. Hiervoor is een indicatie nodig op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Je vraagt deze aan bij het Wmo-loket van jouw gemeente. De gemeente beoordeelt vervolgens of je een indicatie voor hulp bij financiën krijgt.

Vanaf 1 januari 2024 betalen mensen die Wmo hulp krijgen alleen een eigen bijdrage van €20,60 per maand. Deze eigen bijdrage is niet inkomensafhankelijk en dus gelijk voor iedereen. De rekening voor de eigen bijdrage krijg je via het CAK (Centraal Administratie Kantoor).

7,6
Vertrouwen in onze thuishulp
  • Een betrokken hulp
  • Wijkgericht: altijd dichtbij
  • ISO 9001 gecertificeerd
Rating

Wil jij individuele begeleiding? Dit zijn de stappen.

  • Kies de hulp die je nodig hebt

    Wil je graag individuele begeleiding? Maar weet je nog niet welke hulp bij jou past?

    Bekijk wat Tzorg voor jou kan doen

  • Bereken jouw Wmo-indicatie

    Kom er achter of je in aanmerking komt voor de hulp die je wenst.

    Bereken jouw Wmo-indicatie

    Beantwoord onderstaande vragen en bekijk of je recht hebt op een Wmo-indicatie.

    Ik heb hulp nodig bij grote of kleine huishoudelijke taken omdat ik deze zelf niet meer kan.

    Ik kan beperkt of niet meedoen in de samenleving.

    Ik heb een medische beperking.

    Ik heb langdurige zorg nodig en onvoldoende mogelijkheden om dit zelf op te lossen.

    Zoek de gegevens van jouw gemeente om hulp aan te vragen via de Wmo.

    scroll verder
  • Ga naar het Wmo-loket

    Om je aan te melden heb je een indicatie nodig op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Via jouw gemeente vraag je de gewenste hulp aan bij het Wmo-loket.

  • Kies een zorgorganisatie in jouw gemeente

    Jouw gemeente neemt contact met je op over een Wmo-indicatie. Je hoort dan of je in aanmerking komt voor hulp, welke soort hulp en hoeveel uur per week. Vervolgens kies je zelf uit een van de zorgorganisaties in jouw gemeente.

    Kies je voor Tzorg, dan meldt de gemeente je aan. Daarna neemt Tzorg contact met je op.

Heb je een vraag?

Dan nemen we graag contact met je op om je verder te helpen. Dit doen we via de mail of telefonisch, wat jouw voorkeur heeft.