Zoeken Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.
Bekijk alle vragen

4.6. Welke afspraken maken we nog meer met jou voor een goede ondersteuning?

  • Bij overmacht kan het zijn dat onze medewerker niet (op tijd) bij je is. Met overmacht bedoelen wij onder andere (maar niet uitsluitend): onverwachte verkeerssituaties, noodsituaties bij andere cliënten en geen beschikbare medewerkers door ziekte. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op, we proberen met een passende oplossing te komen en ongemak voor je te beperken.
  • Waar mogelijk krijg je met bekende Tzorg medewerkers te maken. Door vakantie, verlof of ziekte kan het wel zijn dat een andere medewerker jou ondersteunt.
  • Het kan voorkomen dat een medewerker niet komt opdagen op het afgesproken tijdstip. Je maakt dan een melding voor gemiste zorg via: www.tzorg.nl/contact. Of je neemt telefonisch contact op met jouw zorgcoördinator.
  • Op landelijke feestdagen werken onze medewerkers niet, alleen bij hoge uitzondering. We stemmen met je af hoe we met deze uren omgaan.
  • Wij zijn wettelijk verplicht te zorgen voor goede werkomstandigheden (veiligheid, gezondheid en hygiëne, voor onze medewerkers). Zij zijn bij je thuis aan het werk. Daarom vragen wij je medewerking om ook bij je thuis voor wettelijk passende werkomstandigheden te zorgen zoals deze zijn beschreven in de Veiligheidscheck. De Veiligheidscheck maakt duidelijk welke aanpassingen aan materialen en werkomgeving nodig zijn voor een gezonde arbeidssituatie voor de medewerker en voor jou een veilige situatie. Lees ook onze gedragsregels voor cliëntenhuisregels voor thuishulpen en begeleiders en regels voor ongewenst gedrag.
  • Gevaarlijke stoffen zoals chloor, ammoniak en zoutzuur mogen niet door de medewerker worden gebruikt. Ook niet op jouw verzoek.
  • Medewerkers zijn verplicht om (bijna) incidenten en calamiteiten te melden aan ons.
  • Wij vinden respect voor onze medewerkers heel belangrijk. Ongewenst gedrag zoals (telefonische) agressie, discriminatie of (seksuele) intimidatie enzovoorts leiden tot het onmiddellijk stoppen van de ondersteuning volgens de zorgweigeringsprocedure. Als u ongewenst gedrag ervaart van een medewerker, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met de zorgcoördinator. Wij nemen direct passende maatregelen.
  • Wij gebruiken geen sleutels die toegang geven tot jouw woning. Dit is alleen mogelijk in uitzonderlijke situaties. De voorwaarden vraag je op bij de
    zorgcoördinator.