Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.
1363

Privacy

Let op, per 25-08-25 is deze privacyverklaring tekstueel gewijzigd. Vanuit (doel) verwerking blijft dit inhoudelijk ongewijzigd.

De bescherming van je privacy is van groot belang voor Tzorg B.V. en haar dochtermaatschappijen (hierna te noemen: ‘Tzorg’). Wij houden ons dan ook aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), waarin wettelijk wordt bepaald hoe wij met jouw persoonsgegevens moeten omgaan. Via deze Privacyverklaring willen wij de websitebezoeker van Tzorg, onze cliënten aan wie wij ondersteuning en aanvullende diensten verlenen en sollicitanten graag informeren over de persoonsgegevens die wij (mogelijk) verwerken. Denk daarbij aan gegevens die je aan ons verstrekt bij het gebruiken van de website en andere diensten zoals online promoties, evenementen en acties. Deze Privacyverklaring geeft antwoord op vragen als: welke persoonsgegevens verwerkt Tzorg (mogelijk) van jouw; waarvoor gebruikt Tzorg jouw persoonsgegevens; aan wie verstrekt Tzorg jouw persoonsgegevens (mogelijk); en over welke rechten je beschikt ten aanzien van jouw persoonsgegevens? Het uitgangspunt van Tzorg is dat wij alleen jouw persoonsgegevens gebruiken indien dat strikt noodzakelijk is en indien wij de veiligheid daarvan kunnen waarborgen. 

Wanneer is deze privacyverklaring van toepassing? 

Deze Privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die door Tzorg worden verwerkt, met tussenkomst van haar websites, haar social media kanalen en haar online promoties voor evenementen en acties die per e-mail worden verzonden. Daarnaast is deze Privacyverklaring van toepassing op alle persoonsgegevens die door Tzorg verwerkt worden in en met betrekking tot haar dienstverlening. Ten slotte is deze Privacyverklaring ook van toepassing indien je bij ons solliciteert. 

Wie is verantwoordelijk voor jouw persoonsgegevens? 

Met de juiste zorg en ondersteuning creëren wij een aangenaam thuis. Tzorg heeft vestigingen in Uden, Amsterdam, Barendrecht, Breda, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Houten en Wognum. Tzorg B.V., hoofdvestiging Uden (Verlengde Velmolen 1, 5406 NT), kvk-nummer 17161365, is de verwerkingsverantwoordelijke voor jouw persoonsgegevens. Wil je contact met ons opnemen? Vul dan het formulier in op deze pagina

Op welke wijze verzamelen wij jouw persoonsgegevens? 

Tzorg begrijpt dat de bescherming van jouw privacy van belang is. In de arbeidsintensieve dienstverlening die Tzorg levert, staan mensen centraal.  

De bescherming van jouw privacy is daarbij een belangrijk element van kwaliteit. Tzorg hecht veel waarde aan het creëren van bewustzijn op de werkvloer ten aanzien van een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens. De zorgvuldige omgang dient betrekking te hebben op de persoonsgegevens van cliënten, onze medewerkers en samenwerkingspartners. Tzorg streeft naar zowel compliance als het behouden van een werkbare situatie voor alle betrokkenen. Dit alles binnen de wettelijke kaders en met een passie voor ondernemen en dienstverlening. Graag geven wij jou hieronder inzicht in de persoonsgegevens die wij van je nodig hebben en waarvoor wij die nodig hebben. 

Tzorg vergaart jouw persoonsgegevens op de volgende wijze: 

  • Wanneer je (of een derde van jezelf) direct met ons communiceert per e-mail, brief of telefonisch, bijvoorbeeld wanneer je vragen heeft over onze ondersteuning en andere gelieerde dienstverlening of indien je vragen heeft inzake de online faciliteiten op de website; 
  • Wanneer je (of een derde ten behoeve van jezelf) op een andere wijze persoonsgegevens aan ons verstrekt, bijvoorbeeld door een (zorg)overeenkomst met ons te sluiten. Hieronder kunnen ook jouw bijzondere persoonsgegevens vallen; 
  • Wanneer je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief of een van onze evenementen; 
  • Wanneer je abonneert en/of onze social media kanalen volgt; 
  • Doordat wij persoonsgegevens via andere bronnen verzamelen, zoals door middel van openbare bronnen, of door middel van andere partijen, zoals via adviseurs e.d.; 
  • Door analyse van onze technische tools en diensten, die wij gebruiken voor onze websites; 
  • Door bij ons te solliciteren. 

Voor welke doeleinden verwerkt Tzorg jouw persoonsgegevens? In het kader van onze dienstverlening.

De verwerking van jouw persoonsgegevens is noodzakelijk om je daadwerkelijk te kunnen voorzien van onze Huishoudelijke Ondersteuning, Begeleiding of aanverwante dienstverlening. In het vervullen van onze rol binnen de verschillende facetten van dienstverlening waarin Tzorg werkzaam is, kunnen in ieder geval (maar niet uitsluitend) de volgende verwerkingen van persoonsgegevens behoren: het beheren van gegevens van hoofdaannemer, onderaannemer, cliënten en opdrachtgevers (gemeenten of samenwerkingspartners) alsmede het onderhouden van deze relaties. Daarnaast verwerkt Tzorg jouw persoonsgegevens om met je in contact te komen. 

Tzorg kan in ieder geval de volgende persoonsgegevens: jouw voor- en achternaam, geslacht, titel, functie, e-mail, andere contactgegevens, naam van het bedrijf/organisatie waarvoor je werkzaam bent, rechtsverhouding tot anderen, adresgegevens en overige gegevens die je aan ons verstrekt waaronder gezondheids- en medische gegevens zolang dit is toegestaan en noodzakelijk is. Voorts verwerken wij financiële gegevens teneinde betaling van onze dienstverlening te realiseren. Indien de wet dat vereist bewaren wij een kopie van jouw legitimatiebewijs. Bovenstaande gegevens mogen we gebruiken op basis van de (zorg)overeenkomst die we met je afsluiten indien dit van toepassing is, zonder daarvoor uw specifieke toestemming te vragen. We delen deze persoonsgegevens niet met derden, tenzij hiervoor een grondslag is uit de AVG. 

Voorts kunnen wij in het kader van onze dienstverlening persoonsgegevens van werknemers en cliënten aan opdrachtgevers (o.a. gemeenten, hoofdaannemers etc.) verstrekken of opvragen van onderaannemers, voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst. Zo kan het voorkomen dat gemeenten en/of opdrachtgevers een VOG-verklaring van onze medewerkers nodig hebben. Voor cliënten geldt dat wij signalen van achteruitgang in de gezondheid moeten delen. De bovengenoemde partijen zijn gerechtigd om deze informatie te kunnen controleren en opnemen in hun administratie. 

Tzorg wil graag dat iedere cliënt een contactpersoon heeft aan wie wij indien nodig (praktische) informatie kunnen doorgeven. Deze contactpersoon is het aanspreekpunt voor Tzorg voor jouw familie en naasten en leggen wij vast in het cliëntdossier. Je wijst zelf de contactpersonen aan en geeft daarbij direct toestemming om informatie over u mee te delen. Dit geldt ook voor de (wettelijke) vertegenwoordiger en curators.  

Als laatste verlenen wij aan betrouwbare auditors(/partijen) inzage in cliënt- en medewerkersdossiers voor de (her)certificering van de kwaliteitsstandaarden (waaronder ISO en NEN) o.b.v. het gerechtvaardigd belang. Het verlenen van inzage in de gegevens is noodzakelijk om de effectiviteit van o.a. kwaliteit- of beveiligingsmanagementsysteem te kunnen beoordelen, wat essentieel is voor het verkrijgen of behouden van de certificering.  

Nieuwsbrief of mailing

Tzorg verwerkt persoonsgegevens om contact met je te (onder)houden. Wij informeren onze cliënten en diens naasten en zakelijke relaties graag via bijvoorbeeld nieuwsbrieven. Ook informeren wij je, indien gewenst, over evenementen die we organiseren, aanvullende diensten of producten die wij bieden en andere bedrijfsgerelateerde aangelegenheden die interessant kunnen zijn voor jou. Daarnaast verwerken wij statistieken met het oog op het verbeteren van onze diensten en de daarop gerichte marketingactiviteiten.

Social media

Tzorg heeft een eigen LinkedIn-pagina, Facebook-pagina, Instagram-pagina, X-pagina, YouTube-kanaal en TikTok-account waarop je je geheel vrijblijvend kunt abonneren. Via onze social media kanalen informeren wij je over de laatste ontwikkelingen binnen Tzorg, delen wij vacatures en hebben wij interactie met cliënten en diens naasten, partners en medewerkers van Tzorg. Daarnaast delen we informatie over andere bedrijfsgerelateerde aangelegenheden en evenementen waarvan we denken dat het interessant voor je is.   

Meld je je aan voor onze social media kanalen? Dan kunnen wij de volgende gegevens van je verwerken: voor- en achternaam, titel, functie, contactgegevens zoals e-mailadres en social media pagina, het bedrijf waarvoor je werkzaam bent en de berichten en filmpjes die wij plaatsen en die je interessant vindt. 

Ben je je ervan bewust dat, als je ervoor kiest om je te abonneren op onze social media kanalen, dat als zodanig zichtbaar is voor andere gebruikers van de desbetreffende social media. Datzelfde geldt, als je een bijdrage van onze pagina deelt via social media.   

Onderhavige Privacyverklaring is niet van toepassing op voormelde gegevensverwerkingen. Indien je meer te weten wilt komen over de privacybeschermende maatregelen door deze derde partijen, dien je de desbetreffende privacyverklaring bij die derde partijen op te vragen.   

Wij zullen je gegevens bewaren totdat je je toestemming intrekt, deze kun je te allen tijde intrekken of aanpassen. 

Website

Via onze website (www.tzorg.nl) verwerken wij je persoonsgegevens voor technische en functionele analyses van de website met het oog op het genereren van statistieken en om onze website te analyseren en/of te verbeteren. De persoonsgegevens die via onze websites worden verwerkt zijn: gegevens omtrent het apparaat waarmee je onze website bezoekt, waaronder IP-adressen en gegevens omtrent uw bezoek aan onze website, waaronder begrepen de pagina’s die bezoekers aanklikken. Deze gegevens worden verwerkt in statistieken inzake: de functionaliteit (is de pagina goed vindbaar?), foutmeldingen (zijn er webpagina’s die niet goed opstarten?) en de relevantie (is de webpagina nog relevant?). De persoonsgegevens die wij hiervoor verzamelen, verwerken wij gedurende 24 maanden. De gegevens zullen ook worden gebruikt om onze diensten te promoten.   

Als je via onze websites een e-mail verstuurt, een contactformulier instuurt of telefonisch contact met ons opneemt, zullen wij je persoonsgegevens verwerken om je vraag te kunnen beantwoorden of opmerkingen te kunnen verwerken. Ook deze gegevens worden binnen 18 maanden door ons verwijderd.   

Cookies

Tzorg maakt gebruik van cookies op haar websites. Cookies zijn kleine bestandjes welke op je computer, tablet of smartphone opgeslagen worden bij het bezoeken van onze websites. Voor het goed laten functioneren van haar websites maakt Tzorg gebruik van functionele cookies en/of analytische cookies. Tevens maakt Tzorg gebruik van cookies om de inhoud van haar websites te delen via social media. Om deze cookies op jouw device te mogen plaatsen wordt er vooraf toestemming gevraagd aan de bezoeker van de websites.   

Tzorg gebruikt Google Analytics om te kunnen analyseren hoe bezoekers de websites en apps gebruiken. Je mag deze cookies uiteraard weigeren. Dit kan door de settings van je webbrowser aan te passen. We wijzen je erop dat dit gevolgen kan hebben voor de functionaliteit van de website. Door de website verder te gebruiken, zonder je settings aan te passen, stem je in met ons gebruik van cookies. 

Sollicitaties

Indien je bij ons solliciteert, verwerken en bewaren we de volgende gegevens: voor- en achternaam, geboortedatum, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres en overige persoonlijke gegevens vermeld in je sollicitatie. Hieronder kunnen ook bijzondere persoonsgegevens vallen, zoals een VOG-verklaring. Deze gegevens worden alleen verzameld en verwerkt gedurende het sollicitatieproces en worden binnen 4 weken na beëindiging van het proces door ons verwijderd indien de sollicitatieprocedure geen succes heeft gehad. 

Alleen als je daarvoor toestemming geeft, zullen wij je gegevens uiterlijk één jaar bewaren. Indien de sollicitatie wel succes heeft gehad, worden de gegevens bewaard tot 1 jaar na het einde van het dienstverband. 

 

Juridische grondslagen voor het verzamelen van persoonsgegevens 


Persoonsgegevens verwerken we op grond van één of meer van de volgende juridische grondslagen:  

  • Uitoefening van een overeenkomst, zoals bijvoorbeeld een overeenkomst tot het verrichten van onze dienstverlening;   
  • Gerechtvaardigd belang;
  • Jouw toestemming;
  • Noodzakelijk voor het nakomen van wettelijke verplichtingen. Bijvoorbeeld wanneer wij gegevens moeten verstrekken voor uitvoering van de Belastingwet.

 

De verkrijging van jouw persoonsgegevens door derden 

Het verstrekken van persoonsgegevens aan derden kan noodzakelijk zijn om uitvoering te geven aan een overeenkomst, dan wel om wet- en regelgeving na te leven. Voor zover noodzakelijk kunnen jouw persoonsgegevens worden gedeeld binnen Tzorg. In zo’n geval ziet Tzorg erop toe dat het verwerken van deze persoonsgegevens binnen de gestelde doeleinden plaatsvindt. Tzorg verstrekt in geen enkel geval persoonsgegevens aan derden ten behoeve van commercieel gewin. 

Gegevens delen we alleen met derden wanneer dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting, bijvoorbeeld vanuit de Rijksoverheid of handhavingsinstanties zoals de Autoriteit Persoonsgegevens. Als er geen sprake is van een wettelijke verplichting of van noodzaak voor het uitvoeren van een overeenkomst, verstrekken wij alleen gegevens aan anderen nadat we van jou expliciete toestemming hebben gekregen. 

Wie heeft er toegang tot jouw persoonsgegevens

Je persoonsgegevens worden verwerkt door diverse afdelingen binnen Tzorg. Zo is bijvoorbeeld onze afdeling Marketing & Communicatie verantwoordelijk voor de verzending van nieuwsbrieven, persberichten, uitnodigingen en het plaatsen van berichten op onze social media kanalen. Voor zover nodig, bijvoorbeeld wanneer je sectorspecifieke informatie wenst te ontvangen (zoals over huishoudelijke hulp of zorgondersteuning), worden je persoonsgegevens gedeeld met de betreffende afdeling. 

Voor het uitvoeren van haar diensten kan Tzorg gebruikmaken van externe partijen die ondersteuning bieden bij gegevensverwerkingen. Daarnaast kan Tzorg bepaalde diensten uitbesteden. Voorbeelden hiervan zijn het (deels) uitbesteden van ICT-diensten, budgetcoaching, juridisch advies, de inzet van zzp’ers, de schadebehandelaar (o.a. het delen van schadedossiers) en andere ondersteunende diensten. Deze derden kunnen persoonsgegevens verwerken en worden in dat geval aangemerkt als verwerkers volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Tzorg stelt hoge eisen aan de bescherming van persoonsgegevens door deze verwerkers. Zij worden mede geselecteerd op basis van hun privacy beleid. Afspraken hierover worden contractueel vastgelegd en, indien nodig, gecontroleerd. Met deze verwerkers wordt een verwerkersovereenkomst afgesloten. 

Daarnaast delen wij persoonsgegevens uitsluitend voor de doeleinden zoals omschreven in deze privacyverklaring. Dit betekent dat in bepaalde gevallen persoonsgegevens kunnen worden gedeeld met andere partijen, zoals accountants, overheidsinstanties of organisaties die betrokken zijn bij het hosten van een evenement.

Hoe worden jouw persoonsgegevens beveiligd?

Tzorg heeft passende organisatorische en technische maatregelen getroffen om je persoonsgegevens adequaat te beschermen. Tzorg verwerkt met name persoonsgegevens van klanten en medewerkers en richt zich daarbij op de beveiliging van ICT-processen en -systemen. De beveiliging is gericht op de bescherming van informatie zelf en de middelen waarop deze wordt opgeslagen, zoals informatiesystemen, hardware, besturingssystemen, databases, bedrijfsnetwerken en fysieke locaties. Tzorg maakt gebruik van diverse digitale beveiligingstechnieken, waaronder encryptie, firewalls en beveiligde servers. Je persoonsgegevens worden opgeslagen op beveiligde servers binnen Nederland of de Europese Unie.

Daarnaast voorzien wij al onze medewerkers van instructies over het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens. Medewerkers worden geïnformeerd over organisatorische beschermingsmaatregelen, zoals: 

  • Het datalekprotocol; 
  • Telefonische verificatie;
  • De inhoud van deze privacyverklaring
  • Het verkrijgen van toestemming bij het verzenden van nieuwsbrieven en andere marketingcommunicatie;
  • Het belang van het beschermen van wachtwoorden en apparaten.

Rechten met betrekking tot eigen persoonsgegevens 

Je hebt als betrokkene een aantal rechten ten aanzien van de verwerking van je persoonsgegevens: 

  • Recht van inzage: Je kunt een verzoek doen om je persoonsgegevens in te zien. Er kunnen omstandigheden zijn waardoor je geen recht op inzage hebt. 
  • Recht op aanpassing: Je hebt het recht om je persoonsgegevens te laten corrigeren indien deze onjuist of onvolledig zijn. 
  • Recht om vergeten te worden: Je kunt verzoeken om je gegevens te laten verwijderen. In sommige gevallen zijn wij wettelijk verplicht om bepaalde gegevens te bewaren of te blijven verwerken. 
  • Recht op bezwaar of beperking van verwerking: Je kunt bezwaar maken tegen de verwerking of verzoeken om deze te beperken. Ook hier geldt dat wij onder bepaalde omstandigheden niet aan dit verzoek hoeven te voldoen. 
  • Recht op dataportabiliteit: Je hebt het recht om je persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare vorm te ontvangen en over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke. 
  • Recht om een klacht in te dienen: Je kunt bezwaar maken of een klacht indienen bij de toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. 
  • Recht om toestemming in te trekken: Je kunt je eerder gegeven toestemming op elk moment intrekken. Houd er rekening mee dat Tzorg in sommige gevallen gerechtigd is om de verwerking van je persoonsgegevens voort te zetten, bijvoorbeeld wanneer dit noodzakelijk is om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. 

Wil je gebruikmaken van een van de bovenstaande rechten, stuur dan een mail naar privacy@tzorg.nl  

Bewaarbeleid

Gegevens worden niet langer dan noodzakelijk bewaard voor de hierboven genoemde doeleinden. Tzorg houdt hierbij rekening met de wettelijk bepaalde bewaartermijnen dan wel de termijnen die in het Vrijstellingsbesluit van de Autoriteit Persoonsgegevens zijn bepaald. Tzorg hanteert de wettelijke bewaartermijnen die voor gegevensverwerkingen geldig zijn vastgelegd.  

Volgens Artikel 5.3.4 Wmo is Tzorg wettelijk verplicht cliëntdossiers tot uiterlijk 15 jaren na beëindiging van de zorg te bewaren.  

Wijzigingen in deze Privacyverklaring

Tzorg behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Privacyverklaring. Het kan voorkomen dat de situatie zich voordoet dat de Privacyverklaring moet worden gewijzigd. Wij adviseren je om deze pagina regelmatig te raadplegen. Indien er grote wijzigingen plaatsvinden kondigt Tzorg dit aan.  

Deze Privacyverklaring is het laatst gewijzigd op 25–08-2025. 

Vragen, verzoeken of klachten? 

Met dit document wil Tzorg duidelijkheid geven over de manier waarop wij omgaan met je persoonsgegevens. Indien je vragen hebt over je rechten met betrekking tot je persoonsgegevens, niet tevreden bent over de wijze waarop wij jouw gegevens verwerken, of specifieke vragen hebt over de verwerking door Tzorg, kun je te allen tijde contact met ons opnemen via e-mail (privacy@tzorg.nl). Indien gewenst brengen wij je in contact met onze Functionaris voor de Gegevensbescherming. 

Wij verzoeken je vriendelijk om bij contact duidelijk aan te geven wie je bent of namens wie je belt, zodat Tzorg zeker weet dat wij de juiste persoonsgegevens kunnen aanvullen, aanpassen of verwijderen. Om fouten te voorkomen kan Tzorg vragen om je legitimatie. 

Indien je van mening bent dat Tzorg of een medewerker van Tzorg onzorgvuldig omgaat met je persoonsgegevens, heb je het recht om een klacht in te dienen. Dit kan bij Tzorg zelf of bij de Autoriteit Persoonsgegevens.