Verbeteren planning – Veel gestelde vragen voor thuishulpen

Met behulp van tooling, een technisch hulpprogramma, gaan we in kaart brengen welke zorgmomenten we beter op een ander moment kunnen plannen. Zo verminderen we onnodige reistijd voor zowel jou als Tzorg. We kunnen ons voorstellen dat je deze verandering spannend vindt, omdat je misschien al jarenlang op hetzelfde tijdstip bij jouw cliënten komt. Of misschien vind je de reistijd juist een fijne pauze tussen het werken door. In dat geval kan je in overleg met jouw planner altijd een pauze inplannen tussen jouw cliëntadressen. Voor dit soort vragen hebben we onderstaand overzicht gemaakt met antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met het planbureau van jouw vestiging.


Blijf ik wel bij mijn vaste cliënten werken? 

Het uitgangspunt is dat je gewoon blijft werken bij jouw vaste cliënten. Vanuit onze missie Aangenaam thuis en onze kernwaarden vinden wij het belangrijk en noodzakelijk dat de vaste koppels instant blijven.  

Wanneer verandert mijn planning? 
We verwachten half oktober aan de slag te kunnen met het verbeteren van de planning. Mocht jouw planning veranderen, dan ontvang je hier per mail bericht over en kan je in ONS medewerkersportaal zien hoe je planning er voortaan uitziet. We gaan bij het aanpassen van de planning uit van jouw beschikbaarheid, zoals die staat in ONS.  

Heb ik nog wel tijd voor pauze tussen mijn cliënten?
Mocht je tussen twee cliëntadressen door een pauze wensen om bijvoorbeeld een boterham te eten, je kinderen uit school te halen of een boodschap te doen, is dat uiteraard mogelijk. Overleg dit wel eerst even met het Planbureau van jouw vestiging. Wij betalen dan nog steeds de tijd die je normaal kwijt zou zijn om van de ene naar de andere cliënt te reizen. De tijd die je zelf wilt besteden aan je privézaken wordt natuurlijk niet betaald. 

Moet ik dan haasten/sneller fietsen tussen mijn cliënten?
Het verbeteren van de planning betekent niet dat je in kortere tijd naar jouw cliënten moet fietsen, maar dat je reisafstand en dus reistijd een paar minuten vermindert. 

Ik wil ’s middags vrij zijn vanwege mijn kinderen, wordt daar wel rekening mee gehouden? 
Bij het verbeteren van de planning wordt gekeken naar jouw beschikbaarheid. Binnenkort ontvang je van ons een mail met instructies hoe je jouw juiste beschikbaarheid kan doorgeven. Hierbij kan je dus doorgeven dat je bijvoorbeeld de middagen niet kan werken.  

Geldt dit ook voor de reistijd per auto/bus/OV? 
We willen de planning van alle zorgmomenten zo efficiënt mogelijk maken, daar valt ook de reistijd per auto, bus of het OV onder.  

Wat als mijn cliënten niet van dag/tijd willen veranderen? 
Het aanpassen van de planning gebeurt in overleg met de cliënten en op basis van jouw beschikbaarheid. Mocht jouw cliënt echt niet willen veranderen qua dag of tijdstip van het zorgmoment, dan gaan wij hierover in gesprek met hem/haar.  

Wat gebeurt er als een cliënt niet beschikbaar is op het moment dat de meest logische route kan worden afgelegd?
We kijken naar de meest optimale planning van de zorgmomenten, maar het uitgangspunt blijft dat jij je vaste cliënten behoudt.